Stäning!

Hej igen! Nu är jag nästan klar med födelsedag/julstädningen! Och funderar på en sak...Varför städar man typ hela dagen samma sag som man ska få gäster?  Är det för att man inte vill visa hur stökigt man egentligen har det? Eller för att man vill verka så himla noga och ren o fin? jag fattar inte riktigt varför jag sliter i timmar för att få hemmet skinande rent, Okej kanske inte skinande rent då jag är ganska usel på att städa. Är inte dirrekt pedant. Men iaf..bara några funderingar! Det blir ju ändå stökigt igen efter att de har vart där :D


Det är inte lätt att slå in kulklappar när man har katter! Ena katten lägger sig över hela pappret man ska ha, och vägrar flytta sig. Och den andra katten drar ut allt snöre över hela köksgolvet (tur att vi har ganska litet kök då). Och efter att man plockat upp allt så ska han ju leka med snöret medans man försöker göra det sådärkrulligt som affrohår men de går liksom inte hela vägen så man måste alltid göra om en snutt på mitten som bara blir sämre och sämre medans katten hoppar upp och sätter alla sin underbart vassa klor i benet på en! Häärligt säger jag bara! :D

För övrigt har de inte vart så mkt annat som hänt hittills, var nära på att skalla en skåpslucka men hann undan i sista sekund! Eller ja nästan iaf det var väldigt nära ögat!


Nu forsätter stöket!  Play Safe Readers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0