Mellandagarna!

Hej hopp!

Nu vi inne på dessa "mellandagar", har funderat lite på dessa, och dess innebörd. Och insett att egentligen fyller de ju ingen större funktion, utan det enda bra med dem är mellandagsrean, men åandra sidan kan man ju faktist vänta till januarirean börjar för den är större och bättre!
Mellandagarna innebär då att man väntar på nyår, alltså  nästa storhelg efter julen. Jag anser ju faktist då att egentligen är väll alla vardagar också mellandagar då folk går kring och väntar på helgen? Eller har jag fel?

Mellandagsrean är nästa punkt på min tankelista:

Varför ger man sig ut i denna hektiska stad under dessa dagar?
Blir man inte nermejad av stressade stockholmare ( vilket jag själv iofs är), så blir man i vanlig ordning påkörd av barnvagnsligan. Och blir man inte det så är det någon Ärring som snor den tröjan man vill ha som det bara finns ett exemplar av, rätt ur händerna på en från andra sidan stången de hänger på! Efter ett tag så har man kanske plockat på sig ett eller två plagg man vill pröva och då ska man stå i KÖ till provrummet i typ 20 min för att folk hittar nära och inte så nära längre fram i kön och tränger sig till dom! Eller som en ärring gjorde, hennes dotter var inne och provade, och den andra stod bakom mig i kön, och då kom morsan ut o sa åt hon som stod längst bak att ta med sin vännina och komma fram så de kunde ta provrummet när första var klar! Jag menar kom igen, det stod säkert 10 - 15 personer där och väntade som de bara klev förbi.
På det så har man folk som hela tiden skriker och det eviga sorlet vekar aldrig gå mot sitt slut. Jag förstår inte varför stockholmsbratsen och folk från andra ställen måste ställa sig och skrika rätt ut : ÅÅÅH KOLLA DENNA TRÖJA! DEN MÅSTE JAG BARA HA!!!  Som att resten av oss i butiken bryr oss överhuvudtaget?

Trotts detta har mellandagsrean sin charm, vem tycker inte om att trängas i ett överhett varuhus, mitt i vintern när man har tokmycket kläder på sig för att inte frysa arslet av sig när man går ut, så man står och svettas ihjäl där inne istället, som packade sillar i en ask!

Jag kanske låter lite halv irriterad men jag förstår inte varför jag varje år ska gå igenom samma sak. En sak var dock bra, hittade skitsnygga Jeans för 200 kr, som jag faktist fick av min Älskling! Tack!  Kan jag säga att det var värt mödan? Ja det kan jag!

Det var allt för denna gång!  Säger som vanligt: Play Safe Readers!





Kommentarer
Postat av: Mångo

Fast erkänn att du är en av dom bratsen som säger ÅÅÅÅH EN SÅN TRÖJA VILL JAG HA! :D

2010-12-28 @ 19:35:45
Postat av: Izze

Hahahahahhahha! knappast gullet! Skulle jag Aaaldrig göra ;) snarare en av bitterf*ttorna som står brevid och säger : men håll käften, bratsjävel innan jag trycker ner tröjan i halsen på dig. ;) Nejdå jag är så snäll så ;D

2010-12-28 @ 19:45:19
Postat av: Daniel

Eller som Emma säger.... spermatruckar.... fan vad hon hatar dom :-)

2010-12-29 @ 12:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0